… / Haos na ruskoj državnoj televiziji: Novinar “podivljao” kada su gosti kritikovali rat

60

Ruska televizija Russia 1, inače vjerni prenositelj prokremaljskih vijesti i glavni kanal državne televizije, u jednoj od svojih najpopularnijih emisija morala se izboriti da prekine goste koji su kritikovali rusku invaziju na Ukrajinu, prenio je britanski Telegraph.

Vladimir Solovjov, jedan od najpouzdanijih novinara koji prenosi propagandu Kremlja, morao je neprekidno intervenirati u svojoj televizijskoj emisiji u udarnom terminu kako bi zaustavio njihovu kritiku ruske agresije. Riječ je, podsjetimo, o istom voditelju koji je nedavno u svojoj emisiji “Večer s Vladimirom Solovjovom” vidno bijesan pozivao na red Europsku uniju jer mu je blokirana imovina na jezeru Garda, gdje navodno ima dvije vile.

Tokom emisije uživo, filmski redatelj Karen Šahnazarov rekao je kako sukob u Ukrajini riskira izolaciju Rusije.

”Teško mi je zamisliti da ćemo zauzeti gradove poput Kijeva. Ne mogu ni zamisliti kako bi to moglo izgledati. Ako se ova slika počne pretvarati u apsolutnu humanitarnu katastrofu, čak i naši bliski saveznici poput Kine i Indije bit će prisiljeni distancirati se od nas”, kazao je poznati redatelj, koji čak otišao tako daleko da pozove na okončanje sukoba, prenosi Jutarnji list.

Kasnije u emisiji slične sentimente iznio je ruski akademik Semjon Bagdasarov, koji je pitao: “Trebamo li doista ući u još jedan Afganistan, ali još gori?” Dodao je da u Ukrajini “imaju više ljudi i puno su napredniji u rukovanju naoružanjem” te da “Rusiji to ne treba”. “Dosta više”, podviknuo je akademik, na što ga je vidno iziritirani Solovjev prekinuo.

Naime, spominjanje Afganistana u Rusiji je anatema. Sovjetski Savez morao se ponižen povući iz te zemlje 1989., deset godina nakon što je izvršio invaziju.

Rat je kod kuće postao duboko nepopularan i ekonomski je iscrpio državu. U zemlji u kojoj gotovo 90 posto stanovništva vijesti dobiva putem televizije, “Večer s Vladimirom Solovjevom” jedan je od najgledanijih programa državne televizije, a Kremlj se uvelike oslanja na Russia 1 da projicira poruku kakva odgovara Vladimiru Putinu.

Trenutno je u Rusiji na snazi zakon koji će kažnjavati svakoga ko u javnosti prenosi ”pogrešne” informacije o ratu – što uključuje samo spominjanje riječi rat – i svakoga ko negira da je napad na Ukrajinu ”specijalna operacija” za spašavanje ruskog i ukrajinskog naroda od “nacista na vlasti”. Kazna kojom je Kremlj zaprijetio seže i do 15 godina zatvora.

No Solovjovljeva emisija u udarnom terminu nije jedina koja je malo odlutala od službene linije.

Na televizijskom kanalu ruskog ministarstva obrane Zvezda, aktivni vojni časnik u talk showu uživo rekao je kako “ruski vojnici umiru u Ukrajini”.

Radiosarajevo.ba




Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.